Günün Ojesi – 5

Uzun zamandır Youtube’da “tırnağa ebru yapımı” genel ismi altında yüzlerce video var. Hepsinde laleler, çiçekler, değişik motifler falan görmek mümkün. Ciddi olarak tırnağa lale yapanlarına bile rastladım ve becerilerini kıskanmadım değil : ) Çiçekten öteye henüz adım atamamış bir acemi olarak bugün biraz farklı ve daha modern bir şeyler deneyeyim dedim. Yarın birkaç günlüğüne şehir dışına çıkacağım ve her kıyafetime uyabilecek, renkler dolayısı ile romantik durmayacak ve dikkat çekebilecek bir maniküre ihtiyacım vardı, bu da günün ojesini oluşturdu.

Aslında bu postu video olarak çekmek aklımdaydı  ancak hem çok halsiz ve üşengeçtim buna ek olarak hazır gaza gelmişken bu iş vblogger olmaya kadar gider diye korktum. Çok zor olsa da resimlerle anlatmaya çalışacağım bu işlemi, bir de bu çiçek meselesini videoya çekmiş yabancı bir vbloggerdan alıntı yapabilirim belki postun sonunda, henüz kararsızım.

Öncelikle gerekli olan malzemeleri sayayım. Öncelikle ağzı çok geniş olmayan bir bardak ya da kavanoza ihtiyacımız var. Pet bardak bu iş için en uygunu aslında ama ben minik bir polen kavanozu kullanıyorum her işlemimde, kavanozun işlevi bu oldu artık. Ağzının geniş olmamasının sebebi ise ojenin su yüzeyini doldurması gerektiğinden geniş ağızlı bir kap çok daha fazla ojeye ihtiyaç duyacaktır. Boşu boşuna bebekleri ziyan etmenin gereği yok : ) Buna ek olarak 3-5 adet kürdan (ojeleri karıştırmak için), birkaç tane kulak temizleme pamuğu, bant ve oda sıcaklığında suya ihtiyacımız var.

Başlamadan önce deseni çıkarmak istediğiniz tırnağınızın etrafını dikkatlice bantlamanız gerekmekte. tırnağınızı suya daldırdığınızda tırnak etlerinize oje bulaşmasın.

IMAG0016

Daha sonra oje seçme işlemimiz var. Ben videolarda en yoğunluklu 2 renk kullananlar gördüm. Ancak benim desen ve romantizm kaygım olmadığı için daha pastel renkleri kullandım ve oldukça alakasızlardı.

IMAG0017

Kullandığım her rengi postun altına numaraları ile ekleyeceğim. Burada eklemek istediğim şey resimde en solda görünen sarıyı neden kullandığım. Kendisi sedefli bir sarı ve suya damlatıldığında sedefini tüm renklere dağıtıyor. O nedenle diğer renkler mat olmasına rağmen şu an tırnağımdaki desen çok tatlı bir sedefe sahip.

Kavanoz ya da bardağımıza neredeyse dolduracak kadar su koyuyoruz. Az koymanız sizin için zorluk olacaktır, tırnak içine ulaşana kadar. Tamamen hazır olduktan sonra ise ilk damlayı suya damlatıyoruz. Henüz yayılırken 2. v3 3. rengi de damlatmak mümkün. Bu oje katmanını kaba tutturmak için yapmanız gereken kürdanı sadece katman üzerinden bardağın kenarlarına doğru çekip, örümcek ağı gibi bir yapı oluşturmak. Bunu yapmamızın nedeni ise daha sonra desen oluştururken katmanın toplanmaması.

Katmanı bardağa tutturduktan sonra yine kürdan yardımıyla ojelerin üzerinde desenler çizmeye başlayabilirsiniz. Ancak kürdanı suya iyice batırmak ojelerin toplanmasına neden olacaktır. Sadece oje katmanına yön verecek kadar dokundurmanız yeterli kürdanı.

IMAG0018

Daha sonra deseni beğendiğiniz noktaya tırnağı hızlı bir biçimde daldırıyorsunuz. Daldırma işleminden sonra parmağımızı çıkarmadan kürdanla kalan oje katmanını topluyoruz ki parmağımızı çıkartırken tekrar yapışmasınlar.

IMAG0019

 IMAG0020

Bu işlemi ben 4 kez tekrarladım. Aynı anda 2 ya da 3 parmağı sokmak da mümkün ancak ben zaten belli başlı tırnaklarıma desen yapacağım için öyle bir çabaya girmedim ve sonuçta şöyle bir şey ortaya çıktı:

IMAG0022

Ojeler tamamen kuruduktan sonra Flormar 301 ile cilaladım ve sonunda bu görüntüye ulaştım. Kullandığım renklere ve markalara gelirsek:

Temel renk olarak kullandığım yeşil; Sally Hansen Xtreme Wear 340  – Mint Sorbet (ki kendisinin burada ayrı bir postu da var.)

Sedefli Sarı; Pastel Limited Edition 308

Yaprak Yeşili; Pastel 77 

Şeker Pembesi; Pastel 54

Turuncu; Flormar 401

Kan Kırmızı; Flormar 380

Açık Mavi; Golden Rose 132

Bence her kıyafete uyabilecek oldukça modern bir manikür oldu, yolculuk esnasında işimi oldukça kolaylaştıracağını düşünüyorum.

Leave a Reply

