Günün Ojesi – 7 (Cupcake Paradise)

IMAG0045

 

Merhaba! Blogu boşladığımı fark edip, çığlıklar eşliğinde yeni post için bir şeyler düşünüyordum ki dışarı çıkıp alışveriş yapmam gerektiğini fark ettim. O sırada tırnağımda pembe ve yeşil bazlar vardı. Çıkmadan önce 10 dakika içinde ne yapabilirim diye düşündüm, aklıma aslında pek de sık yapmadığım cupcake desenleri geldi. Aslında tırnaklarımı kısaltmıştım, bu desen için çok uygun değil ama en azından kült olarak blogun bir köşesinde durmasında fayda var.

 

IMAG0046

 

Aşama aşama anlatmakta fayda var diye düşünüyorum çünkü aceleyle çıkmak için her step fotoğraflanamadı : ) öncelikle ben cupcake’lerin pakedi olarak kullanacağım rengi, deseni çıkarmayacağım tırnaklarıma sürüyorum. Mesela baş parmağımdaki pembe ile cupcake’in pakedi olan pembe aynı renk. Böylece bütünlük sağladığımı düşünüyorum, siz çizgi olarak kullanacağınız rengi ya da üzerine şekerleme olarak kullandığınız rengi de seçebilirsiniz. Yaratıcılığa bağlı sanırım.

Deseni çizeceğim parmağıma sürdüğüm bazın ardından, ki benim parmağımda nane yeşilini görüyorsunuz, tırnağın ucuna pembe bir kare çiziyoruz. Pakedi süslemek yine yaratıcılığa bağlı. Puantiyeli, simli denemelerim olmuştu ancak en son kamuflaj desenli paket gördükten sonra kendi yaratıcılığımı yerin dibine soktuğumu söyleyebilirim. Ben ise sarı ojeyi kürdanın üzerine damlatarak daha sonra onunla çizgiler çektim. Paket süslemesinde bu kadar pasif kalmamın nedeni biraz da tırnağımın kısa olması açıkçası.

Daha sonra genelde kar beyazı ojeyle cupcake’imizi kabartmaya başlıyoruz. Ben kar beyazı kullanmıyorum açıkçası, daha kremalı durması için buğday sarısı gibi bir renge kaçtım. Markası ve numarasını postun sonunda belirteceğim. Şekli ise eski bir suluboya fırçasıyla veriyorum. Tırnağa yoğun bir damla oje bıraktıktan sonra o fırçayla “pıt pıt” yaparak (ahaha) tampon uyguluyormuş gibi bulut görünümü kazandırıyorum. En üstteki şekerleme detayı ise yine kürdana damlattığım kan kırmızı ojeyle yapıldı. Kürdanı dik tutarak o damlanın tırnağa geçmesini bekliyoruz. Kürdan sayesinde kusursuz daire şeklinde oluşuyor damla.

IMG_20130212_200756

 

Koyulaştırılmış fotoğrafta biraz daha belirgin oluyor sanırım cupcake’ler. Ben çok tercih etmesem de yapanlarda çok şirin buluyorum. Tüm tırnaklara yapılınca biraz ağır oluyor açıkçası, o yüzden benim tavsiyem her elde tek tırnağa uygulanması. Hem daha çok dikkat çekiyor farklılıktan dolayı, hem de göz yormuyor.

Gelelim benim hangi markaları ve hangi numaraları kullandığıma;

Cupcake’lerin altındaki baz artık ezberlediğiniz Sally Hansen Xtreme Wear 340  – Mint Sorbet. Sanırım daha kendisini yarılamadan bir tane daha alıcam, bebeğim oldu daha ilk günden.

Diğer tırnaklarda baz olarak kullandığım pembe Pastel 54.

Pakedi süslemekte kullandığım sarı çizgiler Pastel Limited Edition 308 ile çizildi.

Kırmızı şekerleme ise Flormar 380.

Benim cupcake olarak kullandığım buğday sarısı ise H&M – Yellow. Evet bir numarası yok : ) Zaten Türkiye’deki H&M’lerde kozmetik satışı da yok. Ben İspanya’dan almıştım kendisini. Dörtlü bir paket içinde minicik tüplerdeydiler. Türkiye’de bunu bulmak mümkün değil ama yine de tonu göstermek amacıyla bir fotoğrafını çektim. Ton konusunda çok fazla alternatif bulabilmeniz mümkün elbet diğer markalarda ama ojenin opak olmasına lütfen özellikle dikkat edin. Rengini belli etmeyen bir cupcake hoş durmayacaktır.

IMAG0047

 

Umarım henüz denememiş olanlarınız için kolay bir anlatım olmuştur. Zira kabiliyet yoksunu bende bile işe yaradıysa sizin için de kolay bir desen olacaktır.

Leave a Reply

