Kurumuş Dudaklar için Son Kış Bakımı!

Merhaba tekrardan! Yoğunluktan fırsat bulabildikçe bir şeyler karalamaya çalışıyorum ancak bu post için dahi ancak iki çeviri arası vakit bulabildim. Artık kış korkunç yüzünü eskisi kadar göstermese de benim kabusum geri döndü ve dudaklarım yine çatlamaya ve pul pul dökülmeye başladı.

Bu sorunu kasım ayında bir ay boyunca çekmiş ve çok acılı günler geçirmiştim, şimdi tekrardan aynı sıkıntıyı yaşıyorum. Normalde zaten kuru dudaklara sahibim ancak bu kış ilk defa artık bu kuruluğun çatlamaya ve yaralara dönüştüğünü gördüm. Yemek yemek, gülmek ve konuşmak artık işkenceye dönmüş durumda. Hazır bu kadar acı çekiyorken şöyle henüz havalar kuru iken bir dudak peeling’i yazayım dedim.

IMAG0139

 

Dudaklarım herhangi bir bakım uygulamadığım zamanlarda bu hale dönüyor ve dediğim gibi yemek yemek, sıcak bir şeyler içmek, gülmek büyük bir probleme dönüşüyor. Kasım ayında ilk defa bu problemle karşılaştığımda sürekli olarak Nivea’ya ait Med Protection dudak balmını kullanıyordum. Kendisi SPF 15 de içeriyor. Ancak benim kuruluğum çok aşırı boyutlara ulaştığından mı, yoksa kendisinin gerçekten başarısız bir balm olmasından mı bilmiyorum, hiçbir faydası olmadı. Ardından kullandığım Neutrogena Lip Moisturizer de beklediğim başarıyı gösteremedi ve bu ürünleri kullandıktan 15 dakika sonra dudaklarım tekrar bu hale döndü.

Ardından bu durumun kozmetikle çözülemeyeceğine karar verip medikal yollar denemeye başladım ve o anda bir eczacının önerisi ile karşıma Terramycin çıktı. Aslında kendisini ilk olarak denememin amacı dudaklarımın normal kuruluğundan farklı olarak pul pul soyulması idi. Bu bende bir deri hastalığı mı şüphesi uyandırdı. Ama gelin görün ki, Terramycin hedeflediğimden çok daha büyük işler başardı (:

Terramycin ophth oint1045

 

Benzer deri problemleriniz için tercih etmek isterseniz Terramycin’in bir de göz için kremi bulunmakta. Deri için olanını istediğinizi eczacınıza özellikle belirtmenizde fayda var diye düşünüyorum. Peki bu krem beni nasıl etkiledi? Öncelikle kendisi hiçbir nemlendiricinin başaramadığı nemi sağladı dudaklarıma ve aynı zamanda çatlamış ve acı veren kısımlar için de iyileştirici etkisini hissetmek mümkündü. Bu denli yoğun acı çektiğim dönemlerde aşağıda bahsedeceğim peeling’e ek olarak günde 3 ya da 4 kez kullandım. Ayrıca kendisini sürdükten sonra üzerine çok hafif renklendirici uygulamanız da mümkün oluyor. Böylelikle dudaklarınızdaki hastalıklı görüntüyü çevrenizden saklamanız oldukça kolaylaşıyor.

Peki bu kreme ek olarak ne uyguluyoruz? Bahsedeceğim peeling tamamen ev yapımı ve doğal olacak. Kendisinin doğallığından tek şüphe edebileceğiniz nokta kendisine ekleyeceğimiz Bepanthene Plus. Ben kendi adıma bu kreme hayatımı borçluyum ama yine de eğer bu tip kremler hakkında şüpheli olan, kullanmak istemeyen olursa bunun yerine nemlendirici etkisine güvendikleri bir kremi kullanmalarını tavsiye ediyorum. Vazelin de bu opsiyonlardan biri tabii.

Malzemelerimiz:

Nemlendirici etkili krem / Vazelin / Bepanthene Plus

1 tatlı kaşığı bal

1 tatlı kaşığı şeker

Zeytinyağı

Ve elbette tüm bu malzemelerimizi karıştıracağımız bir kaba ihtiyacımız olacak.

manuka

Vazelin kullananların peeling’inin nemlendirici kullananlara göre daha yoğun olacağını şimdiden belirtelim. Peki peeling’imizi nasıl hazırlıyoruz?

1. Bir tatlı kaşığını ağzına kadar doldurmadan kullanacağımız krem / vazelini kasemize koyuyoruz.

2. Ardından yine bir tatlı kaşığı şekeri ekliyoruz. Bal da şekerli olmasına rağmen neden şeker kullanıyoruz diyenler için peeling’e özgü partiküllü yapıyı bu şeker sayesinde elde ediyoruz.

3. Bir tatlı kaşığı balımızı da kasemize ekliyoruz. Vazelin kullananlar çok yoğun bir kıvam elde edeceklerdir, onlar bu kıvamı biraz daha seyreltebilmek için balı bir kaşık daha artırabilirler.

4. Bu peeling macun kıvamına geldiğinde kendisini dudağımıza çok bastırmadan sürüyoruz. İki dakika boyunca dairesel hareketlerle, yine çok bastırmadan dudağımıza uyguluyoruz. Bu sürede şeker artık deriyi dudağınızdan alacak, bal da dudağınıza nem kazandıracaktır.

5. Bu peeling’i 2 dakika boyunca uyguladıktan sonra yıkıyoruz ve sıra geliyor zeytinyağına. Birkaç damla zeytinyağını (belki bir, belki iki) parmağınıza alıp ruj sürer gibi dudağımıza sürüyoruz ancak zeytinyağını yıkamıyoruz. Zeytinyağı zaten birkaç dakika içinde emilecektir ve o süre geçene kadar yemek, içmek, dudaklardaki zeytinyağının ordan gitmesine sebep olacak davranışlardan uzak duruyoruz (: Ve dudak bakımımız tamamlanıyor!

Ben bu kötü görüntüden haftada 2 kere yaptığım bu peeling ve Terramycin sayesinde kurtulabildim ancak tekrarlamasına engel olamadım. Şimdi tekrar bu rutine geri döneceğim. Umarım aranızda bu konuda benim kadar acı çeken kimse yoktur ama yine de dudak kuruluğundan şikayet eden ya da “benim dudaklarım sağlıklı ama nemlenmesinde bir zarar görmüyorum” diyen varsa onlar için pratik bir öneri olmuştur.

Yapması, uygulaması ve geri dönüşü çok kolay olan bir bakım bence (: Şimdiden keyifli ve sağlıklı baharlar!

Leave a Reply

