Doğallık Özlemi: Burt’s Bees Ürünleri

Merhaba, bir haftadan sonra tekrar beraberiz (: Aslında o kadar çok yazmak istediğim şey oldu ki, kararsızlıktan yazamadım desem yeridir. Ama haftasonu Panora’da bulunan Boyner’e aslında Toni&Guy ürünleri almak için gittiğimde hedefim yine bir saç bakımı postu yazmaktı. Ancak çalışanlar o kadar bilgisizdi ki hangi ürünün ne işe yaradığını resmen ben onlara anlattım ve bütün alışveriş isteğim kaçtı. Ben de kasadan bir tane Burt’s Bees Lip Balm alıp kaçtım. Hazır bu ürünü de yeni almışken henüz keşfetmemiş olanlar için Burt’s Bees tanıtımı yapayım dedim.

Burts-Bees

Öncelikle ben senin fikrini merak etmiyorum arkadaşım ben kimmiş bunlar diye merak ediyorum diyenleri hemen şuraya alalım.

Burt’s Bees piyasa karşılaşabileceğiniz en yoğun “natural” vurgusu yapan firmalardan. Kendilerinden o kadar eminler ki her ürünün üzerine %100 doğal olduğunu özel çıkartmalarla falan belirtiyorlar. Bu denli doğal (söylemlerine göre) ürünlerin bir handikapı olarak görünen koku meselesine ise nasıl bir çözüm bulmuşlar bilmiyorum ancak ürünleri inanılmaz güzel kokulara sahip.

Burt’s Bees’in aslında odaklandığı tek bir kozmetik dalı yok. Öyle ki cilt bakımından kozmetik ihtiyacınıza, hijyenik ihtiyaçlarınızdan bebek ürünlerine, evcil hayvanlar için özel ürünlerden böceksavara kadar geniş bir yelpazesi var ve doğallık savını her ürün için korumakta. Bunun bir göstergesi olarak da tüm ambalajlarını geri dönüşümle kazanılan materyallerden hazırlıyor halen. Eğer ki kozmetikte gösteriş arıyorsanız sizi tatmin etmeyecektir ama ben bu geri dönüşüm ambalajı konusunu bir iyi niyet gösterisi olarak algılamakta kararlıyım.

burts

 

Bu doğallık savının bir devamı olarak Burt’s Bees ürünlerinde  paraben, pthalate, sülfat, oxybenzone gibi zararlı kimyasalları bulabilmeniz mümkün değil. Tabii bu güzel marka 2007 yılına kadar tüm bu pozitif ilerleyiş aynı zamanda ürünlerin hayvanların üzerinde denenmesiyle de katlanarak devam ediyordu. Ta ki bu güzel markanın Amerikalı hijyen devi Clorox tarafından satın alınmasına kadar. Neden derseniz Clorox bünyesinde bulunan diğer firmaların ürünleriyle hayvanlar üzerinde deneyler yapması ile üne kavuşmuştur aslında. PETA’nın sitesinde de hayvanlar üzerinde deney yapan firmalar listesinde yer alır. Ancak Burt’s Bees’in böyle deneyler yaptığına dair halen bir söylenti yok. Clorox satın aldıktan sonra markanın kişiliğini bozmak istememiş, aynı zamanda böyle bir markayı satın alarak imajını da düzeltmeye çalışmış olabilir. Yine de insanın içine kurt düşmüyor değil elbet.

Ben Burt’s Bees’in lip balmını kullanıyorum ve bu hafta içerisinde bir aksilik olmazsa eğer kendisinin diş macununu da edinmiş olacağım. Onunla ilgili fikirlerimi de yazarım elbet ama lip balmı için birkaç satırlık methiye düzmeden edemeyeceğim.

burts-bees-beeswax-lip-balm-4-25g

 

Öncelikle bu lip balm’ların ballı ve narlı olmak üzere iki çeşidi var. Narı çok sevmeyen biri olarak da tabii ki tercihimi baldan yana kullandım, buna ek olarak balın dudak bakımındaki etkisine oldukça inanan bir insanım. Dudak kuruluğu konusundaki problemlerimi artık az çok bildiğinizden Nivea’ya, Vaseline’e lip balmlar için vereceğiniz paraların kocaman birer yazık olduğunu söylemek zorundayım Burt’s Bees’in yanında. Çok uzun süre etkili ve yoğun nemlendiricili bu ürün aynı zamanda inanılmaz güzel bir bal kokusuna sahip. Kuruluk problemimi neredeyse çözdüğünü söyleyebilirim, keşke daha önce deneseymişim.

Üstelik fiyatı da çok uygun; 12 TL. Ancak bu noktada bir uyarıda bulunmam gerekiyor. Burt’s Bees’in her ürünü lip balm’ı kadar uygun değil. Daha temel bakım kremlerine indiğinizde fiyat 100 liraları buluyor ancak eder mi sorusuna ben açıkça evet yanıtını verebilirim. Aynı fiyatları bu denli doğal olmayan ürünler bile isterken, bu adamlar bu parayı hak ediyor.

Nerede bulabileceğinize gelince, Watsons’larda olduğuna dair iddialar bulunsa da ben rastlamadım. Amerika’da Bath&Body Works mağazalarında satılan bu ürünler Türkiye’de ise aynı mağazada değil Boyner’lerde satılıyor. Sanırım Boyner biraz daha hızlı davranmış bu konuda (: Aranızda henüz denemeyen varsa umarım kendileri için bilgilendirici bir yazı olmuştur. Geç bulduğum ama kolay kaybetmeyeceğim markalardan biri oldu benim için.

 

Görüşmek üzere (:

Leave a Reply

