Loreal Arginine Resist X3 nedir, ne değildir?

Merhaba, bugün aslında buralarda yine bir marka tanıtımı olur diye düşünmüştüm ama önce okul, sonra spor, ardından babamın hunharca, acımadan bana yıktığı çeviriler sayesinde artık gözleri kapanmak üzere, ölümün kıyısında bir insana dönüştüm. O nedenle aslında uzun zamandır aklımda olan L’oreal Elseve Argenine Resist serisini yazayım dedim. Belirtmek isterim ki kendi deneyimlerimden yola çıkarak yazdığım bir yazı olacak, insanların vlog ya da bloglarında nasıl bahsettiklerine pek yer vermeyeceğim.

O zaman başlayalım:

L'Oreal Arginine Resist lineup

 

Öncelikle anlık şampuan ihtiyacından kaynaklanan bir Grattis alışverişinde dikkatimi çeken ürün oldu bu set. Daha önce reklamlarına da fazlaca aşinaydım zaten. Özellikle Jennifer Lopez nedeniyle bence reklamları olması gerekenden daha büyük etkiler yarattı.

Arginine Resist yani Türk piyasasına girdiği ismiyle Arjenin Direnç, temelde koparak dökülmeleri engellemek üzerine bir reklam politikası yürütüyor. Nitekim Jennifer Lopez saçları çekiyor, gelmiyor falan. 10 yıkama sonunda %90’a varan azalma vaadinde de bulunuyorlar. Bu iddialarının kaynağı da ürün serisinin içerisinde bulunan Arginine. Çünkü Arginine saç diplerindeki sirkülasyonu arttırarak saçları daha güçlü kılma özelliğine sahip.

Ben de ilk olarak şampuan + saç kremi ürünlerini aldım bu setin. Toplamda 25 TL gibi bir fiyata sahipti. Saçımı ilk yıkadığımda karşılaştığım etkiye inanamadım. Çünkü kalın telli ve güçlü saçlara sahip olmama rağmen 2 mevsimdir yoğun bir saç dökülmesi problemiyle karşı karşıyayım. Resmen duşta avuç avuç saç topluyor, buna ek olarak saçımı tararken bir avuç daha kaybediyor, en son da gün içerisinde kıyafetimden bir avuç saç topluyordum. Bilen bilir, devasa gür saçlarım olmasına rağmen ilk defa saçlarımı kaybetme korkusu yaşadım. Bugüne kadar da hiç böyle problemler çekmemiştim.

Konuya dönersek evet ilk yıkamada duşta sadece 2 tel saç kaybettim. 2 TEL. Daha sonra bunun tesadüfi bir başarı olduğuna kendimi inandırsam da serinin diğer ürünlerini (bakım serumu, maske) almadan edemedim. Tüm ürünleri tamamladığımda 3. Kez saçlarımı bu setle yıkıyordum ve artık resmen saçım dökülmüyordu. Duştan çıktıktan sonra saçımı tarasam da tarakta en fazla 1 ya da 2 telle karşılaşıyordum. Çevremdeki çoğu insana da “hayatımın şampuanını buldum” diye kendisini övdüm.

Oldukça kalıcı bir kokusu olan ve en azından benim saçlarımda sertleşme ya da matlaşma yapmayan bu ürün, çoğu saç ürünü gibi vaad ettiği şeyi birkaç yıkamalık gerçekleştirip tüm etkisini yitirdi. Bunu nasıl başardım bilmiyorum ama neredeyse her gün saçlarını yıkayan biri olarak 10. yıkamaya ulaşmam iki haftamı aldı. 2 hafta sonra, bu süreç içinde saçlarımın %124 güçlenmesi gerekirken (kendi söylemleri) benim saç teli kaybım giderek artmaya başladı. Üstelik normal şartlarda çok dikkatli olmamama rağmen bu iki haftalık süreçte sadece bir kez, Peter Thomas Roth şampuanı denemek amacıyla şampuanımı değiştirdim.

Lorealinstant

Şimdi yaklaşık 1 aylık bir sürecin sonundayız ve ben eskisinden daha yoğun bir saç dökülmesi durumuyla karşı karşıyayım. Yine elimi at kuyruğuma attığımda 10’a yakın saç teli elimde kalıyor, yine duşta dökülen saçlarımı toplamaktan yorgun düşüyorum ve yine tarağımdaki saçları temizlemek onlarca dakikamı alıyor. Üstelik setin şampuan ve saç kremi dışındaki ürünlerini almanıza hiç mi hiç gerek yok. Kendileri doğru düzgün etki bile göstermiyorlar, aynı zamanda saç diplerinde kepeklenmeye bile yol açtığına şahit oldum.

Eğer siz de benim gibi artık saç dökülmesi probleminizin ciddi boyutlara vardığını düşünüyorsanız, ben bu ürünle vakit kaybetmenizi istemem. Ancak dönemsel olarak saç dökülmeleri yaşayanlar ve bunu genel olarak güçsüzlüğe bağlayanlar için daha başarılı bir ürün olabilir elbette. Üstelik gözlemlediğim kadarıyla artık şampuan ve saç kremi setleri halinde çoğu parfümeri ve kozmetik mağazasında yarı fiyatına satılmakta.

Ben kendisinden beklediğimi alamadım. Saç ürünlerinin zaman içerisinde ilk etkisini yitirmesi gibi sorunlarla hep karşılaştık ancak 10 yıkama gibi bir zaman dilimini vaad olarak sunup, o noktadan itibaren düşüşe geçen bir başarı grafiği benim bu setten soğumama sebep oldu. Bir daha alacağımı da sanmıyorum.

Eğer koparak dökülme problemlerine karşı önerdiğiniz şampuanlar varsa, benimle paylaşırsanız çok sevinirim!

 

Leave a Reply

