Safran mucizesi!

image

Selam! Akneye meyilli ve siyah noktalarla başı dertte ciltler için yeni keşfedebildiğim bir mucizeyi anlatmaya geldim 🙂

Normal şartlar altında çokça akne problemi olmayan bir cilde sahip olsam da siyah noktalardan çektiğimi bir ben, bir de allah biliyor 🙂 Dudak çevresi ve T bölgesindeki siyah noktalara ne bantlar, ne maskeler, ne tonikler derman oldu. Sıkmaya çalıştıklarım başıma daha büyük işler açtı vs vs. Dudak çevresinin çaresine az çok baksam da burnumun üzerindeki noktaların artik benimle birlikte yaşlanacağına ikna olduğum bir dönemde karşıma çıkan bu bitki, sanırım hayatımı kurtaracak!

Annem ve babamın kısa süreli çıktıkları Batı Karadeniz tatilinden dönerken uğradıkları Safranbolu’dan, biraz da annemde bulunan sabun toplama obsesyonu sebebiyle oldukça fazla safranlı sabunla geldiler. Daha bavullar açılırken gördüğüm sabunların annemin hediyeleri olduğunu anlayıp hiç dikkat bile etmedim.

Daha sonra annem elinde kalıp kalıp sabunlarla odamın kapısına geldiğinde bana alındıklarını anladım. Sarı, yapıları zeytinyağı sabunlarını andıran bu kalıpları satıcı kadın anneme tavsiye etmiş. Özellikle akne ve siyah noktalara iyi geldiğini iyice tembihleyip, bol bol vermiş bizimkilere 🙂 Annem de son 1 aydır fazlaca şikayetlerimden usanmış olacak ki akneyi duyduğu gibi almış hepsini.

Dipnot: Yukarıda gördüğümüz bitki safran. Ancak benim kullandığım sabunlar sarı safran ile yapılmış. Yani bu güzel mor çiçeğin bir diğer cinsi ile. O nedenle almaya karar verirseniz, sabunun hardal renginde olması sizi şaşırtmasın.

Sabunları satan kadın her gece yatmadan önce bu sabunlarla yüzümüzü yıkayıp, ardından sabun tamamen yüzde kuruyana kadar bekledikten sonra durulamamızı önermiş anneme. Ben de -medikal hiçbir dayanağı olmamasına rağmen- kadının direktiflerine uydum ve 3 gündür yüzümü bu sabun ile temizliyorum.

Sonuç ne mi? 🙂 sanırım 15 yaşımdan beri burnumun üzerinde bulunan ve hiçbir kozmetik ürününün derman olmadığı siyah noktalarım artık yoklar 🙂 üstelik tüm sivilcelerim kurudu ve döküldüler. Sanırım cildim parlamaya ve canlanmaya bile başladı 🙂

Bir başkası anlatsa inanmayacağım bu mucize için bu sabunları kesinlikle size öneriyorum. Sadece Safranbolu’da değil, büyük aktarlarda bulunabileceğini de öğrendim. Ancak eğer almaya ve kullanmaya karar verirseniz uyarmam gereken bir nokta var ki belki sabunun yapısından, belki de kadının önerisi doğrultusunda benim sabunu yüzümde biraz daha uzun bekletmem sebebiyle yüzde büyük bir kuruluğa sebep oluyor. O nedenle kullanmaya başladıktan sonra yüzünüzü nemlendirmeyi sakın ama sakın unutmayın! :))

2 comments

Leave a Reply

